مشاوره حقوقی میلاد باقری

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

تمکین و نشوز در روابط زوجین

تمکین و نشوز

 

بر اساس شرع مقدس و قوانین اسلامی، روابط بین زوجین بر اساس یک فلسفه و هدف اساسی شکل گرفته است و در خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی، یک تقسیم کار شکل گرفته و هرکس یک مسئولیت و وظیفه‌ای را برعهده دارد که سرپیچی از این وظایف باعث می‌شود تا فرد به عنوان «ناشزه» تلقی شود

ادامه مطلب /کلیک نمایید....

موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد باقری

آدم ربایی و قوانین مربوط به آن

ادم ربایی\

 

آدم‌ربایی یکی دیگر از معضلاتی است که متاسفانه در کشور ما وجود دارد و ربودن دختران توسط پسران در جامعه امروزی روز به روز افزایش می‌یابد و افراد با انگیزه‌های متفاوتی همچون مالی، انتقام، تجاوزات جنسی، امحاء آثار جرم و ... شخص قربانی را می‌ربایند و آزادی او را سلب می‌کنند.

ادامه مطلب/کلیک نمایید...

موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد باقری

خلع ید چیست و چگونه طرح دعوا آن؟

خلع ید

 

تعریف دعوای خلع ید از منظر قانونی

دعوای خلع ید یکی از دعاوی است که مربوط به مالکیت می‌شود. به‌عبارت‌دیگر؛ دعوایی است که مالک یک ملک غیرمنقول(مانند خانه، باغ یا زمین) به طرفیت متصرف غیرقانونی مال خود اقامه می‌کند و می‌خواهد که روند تصرف غیرمجاز پایان یابد و ملک او را از تصرف متجاوز خارج کنند و تحویل او دهند. بر این اساس سه رکن را برای این دعوا برشمرده‌اند که عبارتند از مالکیت خواهان، تصرف خوانده و همچنین غیرقانونی و غیرمجاز بودن تصرف که این موارد برای دعوای خلع ید باید در دادگاه مشخص و محرز شود تا بتوان حکم داد.

ادامه مطلب /کلیک نمایید....

موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد باقری

نحوه طرح شکایت ضرب و جرح چگونه است

ضرب و جرح

 

شاید برایتان پیش آمده باشد و یا در خدای‌ناکرده در آینده پیش بیاید که بخواهید به‌دلیل اینکه کسی به شما آسیب رسانده و یا در دعوایی آسیب دیده‌اید، شکایتی را مطرح نمایید

برای این منظور می‌توانید به کلانتری مراجعه نموده و یا کلانتری را خبر کنید که در محل نزاع و دعوا حضور پیدا نموده و اتفاقی که افتاده ­است را صورت‌جلسه نماید.

ادامه مطلب/کلیک نمایید...

موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد باقری

نمونه طرح دعوای ابطال شناسنامه

شناسنامه

 

طرح دعوای ابطال شناسنامه

 شناسنامه یک سند رسمی محسوب می‌شود و دعوای ابطال شناسنامه مربوط به احوال شخصیه افراد است. قانونگذار سندی را رسمی می‌داند که ماموران رسمی در حدود صلاحیت خود صادر کرده باشند. سند رسمی نمی‌تواند موضوع انکار یا تردید قرار گیرد تنها می‌تواند مشمول ادعای جعل و تزویر شود. انکار یک سند به معنای انکار انتساب آن سند به شخص منتسب است. تردید یک سند نیز به معنای تردید در صحت انتساب آن سند توسط شخص دیگری غیر از منتسب است اما ادعای جعل به معنای خلاف واقع بودن مفاد آن سند است. انکار و تردید مخصوص اسناد عادی است. در ادامه به بازخوانی یک پرونده با خواسته ابطال  شناسنامه پرداخته‌ایم.

ادامه مطلب/کلیک نمایید...

موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد باقری

کد قفل کردن راست کليک