مشاوره حقوقی میلاد باقری

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

مجازات رشوه دادن و گرفتن...

رشوه

 

مطمئنا در دنیای پرتلاطم امروزی، یکی از موضوعاتی که می تواند جوامع بشری را از اختلافات شخصی و جمعی در امان بدارد، «آشنایی با حقوق متقابل افراد با یکدیگر و قانون» است که مهمترین اثر این آشنایی و آگاهی را می توان در پیشگیری از وقوع بسیاری از مشکلات حقوقی دانست؛ بنابراین، امروز تلاش داریم تا موضوع «رشوه» را بررسی کنیم.

ادامه مطلب/کلیک نمایید...

موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد باقری

شرایط کوچه(( بن بست ))برای پارک خودرو...

کوچه بن بست

 

طبق نظر قانون کوچه بن بست مختص ساکنان آن کوچه است و شخصی غیر از اهالی کوچه حق پارک اتومبیل, در آن را ندارند

ولی کوچه هایی که بن بست نیست متعلق به عموم است

بد نیست بدانید می توان ابتدای کوچه بن بست را با زنجیر بست تا رفت و آمد فقط برای ساکنان آن کوچه صورت پذیرد

پارک اتومبیل

متأسفانه صراحت قانونی در این خصوص وجود ندارد اما کوچه های بن بست تفاوت اساسی با کوچه های باز دارند.

براساس نظریات اکثر حقوقدانان، کوچه بن بست فقط برای استفاده ساکنان کوچه مذکور که درب منازل آن‌ها به آن باز می شود, بوده که برای روشن شدن موضوع به دو مورد اشاره می‌شود:

ادامه مطلب /کلیک نمایید....

موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد باقری

روش های ازدواج مجدد برای آقایان+قوانین...

چند همسری

خداوند متعال در آیه سوم سوره شریفه نساء اگرچه اجازه داده است که مردان تا چهار همسر را با ازدواج دائم به عقد خود در بیاورند اما در ادامه می‌فرماید: «اما اگر مى‌ترسید عدالت را رعایت نکنید تنها به یک همسر اکتفا کنید.» این حکم الهی در متون شرعی و حقوقی اسلام هم آمده است و چند همسری اگرچه مجاز شناخته شده، ولی شرایطی برای آن در نظر گرفته شده است.

 ادامه مطلب /کلیک نمایید...

موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد باقری

توهین، فحاشی و افتراء؛

توهین، فحاشی و افتراء؛

 

توهین و فحاشی و پیامدهای آن توهین و ناسزاگویی در قانون مجازات ایران درجات و سطوح مختلف و متفاوتی دارند و در شرع نیز یکی از صفات زشت و ناپسند مطرح شده که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

در جامعه کنونی که آستانه تحمل مردم پایین آمده و به ‌سرعت عصبانی می شوند، کوچک‌ترین کلمه‌ای ممکن است مصداق توهین قلمداد شود و فرد با استناد به چنین ادعایی بخواهد اعاده حیثیت کند و فرد توهین‌کننده را مورد پیگرد قانونی و حقوقی قرار دهد.

ادامه مطلب/کلیک نمایید...

موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد باقری

شرب خمرو مجازات آن...

مجازات شرب خمرشرب خمر که در اصطلاح عام به شراب‌خواری نیز معروف است، از دو کلمه‌ی «شُرب» و «خَمر» ساخته شده است. شرب به معنی نوشیدن و خمر به معنی مایعی است که مست کند. بنابراین می‌¬توان گفت منظور از شرب خمر، نوشیدن مشروبات الکلی (مست‌کننده) است. همراه ما باشید، در این مقاله اطلاعات مفیدی درباره‌ی احکام و مجازات شرب خمر در اختیارتان خواهیم گذاشت.

ادامه مطلب/کلیک نمایید....

موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد باقری

کد قفل کردن راست کليک